Boken 'Re-Imagining Class' tilbyr en unik tverrkulturell og multimedial tilnærming til klasseidentitet og usikkerhet i litteratur, teater og film. Dagens kultur reflekterer ikke bare pågående samfunnstransformasjoner, men former også vår forståelse av de hurtig utviklende klassevirkelighetene. Gjennom litterære, teatermessige og filmatiske uttrykk oppfordres vi til å sette spørsmålet om klasse tilbake på dagsordenen, samtidig som vi re-konseptualiserer det gjennom linsen av usikkerhet og interseksjonalitet. Boken trekker på eksempler fra britisk, fransk, spansk, tysk, amerikansk, svensk og taiwansk kultur, og dokumenterer et mangfold av estetiske strategier i en tverrfaglig dialog med sosiologi og politisk teori. I denne sammenhengen viser verket de mange måtene kulturen åpner opp nye veier for å forestille seg og gjenskape klasse både som en økonomisk relasjon, en identitetskategori, og en subjektiv erfaring. Dette verket er forankret i aktuelle debatter om innflytelsen av sosial mobilitet, usikker arbeidssituasjon, og interseksjonale strukturer av utnyttelse.