I 'Lexus' av Chester Dawson får leserne et unikt innblikk i den overraskende suksesshistorien til Lexus, som har vart i over 20 år. På 1980-tallet dominerte tyske merker som BMW og Mercedes-Benz luksusbilmarkedet, og de hadde lite å frykte fra japanske produsenter. Men i 1989 inntok Toyota markedet med Lexus LS 400, en bil som konkurrerte med de tyske gigantene på alle områder, bortsett fra pris – den var nemlig hele 30 000 dollar billigere. Bare to år senere hadde Lexus allerede overgått Mercedes-Benz i USA, og merket markerte seg som en strålende suksess i Toyotas dristige satsing på det globale luksusmarkedet. 'Lexus: Den Utrettelige Søkningen' avdekker hvorfor Toyota valgte å utfordre de tyske bilprodusentene, og hvordan det nye merket ble rost for sin enestående kvalitet, minneverdige reklamer og hittil usett kundeservice. Fra de første planleggingsmøtene til Lexus' inntog i superbilmarkedet, tilbyr denne boken en fullstendig og gripende fortælling om et av verdens mest beundrede merker.