Cased-Based Teaching and Learning for the 21st Century
Produktbeskrivelse
Case-basert læring har blitt en vanlig undervisningsmetode innen høyere utdanning og vil sannsynligvis bli støtt på tvers av ulike fagområder. Kjernen i denne metoden er fokuset på virkelige situasjoner som krever diagnose og løsning. I boken 'Case-Based Teaching and Learning for the 21st Century' utforsker redaktørene og bidragsyterne dette temaet gjennom tre separate, men sammenkoblede områder: konsept, teori og resultater. Fordelene ved å bruke tilfeller er at de ofte gir gjenklang hos studentene på grunn av deres realisme og autentisitet. Den erfaringsbaserte naturen gir spesifikke eksempler på teori i kontekst, og krever at studentene praktiserer analytiske, logiske og andre høyere ordens tenkeferdigheter. Dessuten gir det muligheter for samarbeid i team. På den annen side er ikke tilfeller personlige, noe som betyr at studentene ikke har noe personlig engasjement i 'selskapet' eller 'organisasjonen', og de kan ikke fullt ut identifisere seg med hovedpersonene. Likevel er styrken og verdien av casemetoden tydelig, noe som demonstreres gjennom de elleve kapitlene i denne boken.