Boken "Bedst til medarbejderoplevelser" tar for seg et område i rask utvikling: medarbejderopplevelser (EX). Dette feltet er fortsatt i sine tidlige faser, men interessen vokser stadig. Mange organisasjoner begynner å se mot kundeopplevelser (CX) og introduserer flere buzzwords, men få har ennå påbegynt reisen mot en helhetlig EX-strategi, til tross for det faktum at medarbejderopplevelser påvirker både topp- og bunnlinje på minst åtte ulike dimensjoner. EX-området har stort potensial til å bli like betydningsfullt som CX, som i dag er en strategisk prioritet for mange. Flere selskaper har begynt å fokusere på enkelte aspekter av EX, som for eksempel Journey mapping, hyppigere medarbeiderinnsikt, og People analytics. Dette er positive skritt, men for å EX skal få en betydelig og varig innvirkning, kreves det en mer omfattende og helhetlig tilnærming. Transformasjonen mot bedre medarbejderopplevelser necessiterer drastiske tiltak, basert på flere sentrale prinsipper: skape klare strategiske rammer ved å engasjere ledelsen på toppnivå, etablere en økonomisk begrunnelse for EX, og bygge opp en solid organisering og governance for EX. I tillegg må en datadrevet kultur etableres for å muliggjøre hyppigere analyser og innsikter som kan drive utviklingen fremover.