Hva betyr det å være menneskelig? Og hva innebærer det å være menneskelig på arbeidsplassen? Disse spørsmålene har trolig lignende svar: det handler om å ha en hensikt, om å knytte bånd og om å føle. Likevel ser vi ofte at organisasjonskulturer ikke tar vare på medarbeidere i sin helhet. Når vi ikke viser oss selv i full blomst, når vi ikke bringer vårt mest fantastiske jeg til arbeidsplassen, er vi ikke i stand til å blomstre; vi skjuler oss. Arbeidsplassen og lederskapet er roten til mange samfunnsutfordringer, inkludert trivsel, økonomi, ulikhet og klimaendringer. Etter et år preget av den største eksperimenteringen med fjernarbeid, er det få som argumenterer for at arbeid kun er et sted vi går til; det handler om hva vi gjør og hvorfor vi gjør det. "The Human-Centric Workplace" understreker at vi kan gjøre det bedre, og at vi må gjøre det bedre. Det finnes utallige ideer og teorier om hvordan og hvorfor mennesker er essensielle for organisasjoners suksess (eller unnfallenhet), men vi klarer fortsatt ikke å etablere menneskesentrerte organisasjoner. Boken kulminerer med en handlingsplan som har som mål å inspirere til endringer.