Lima

A New Era for the Distribution of Media Art

A New Era for the Distribution of Media Art

Produktbeskrivelse

I de senere årene har distributører av mediekunst opplevd en erosjon av sine distribusjons- og inntektsmodeller. Fokuset på delbarhet og masse distribusjon, som har sine røtter i idealene til tidlig videokunst, har alltid vært i konflikt med den knapphetsbaserte modellen innen kunstverdenen. Nå blir denne konflikten ytterligere forsterket av nye digitale økonomier. Betydelige endringer i kunstnerisk praksis de siste tiårene har skapt ytterligere utfordringer for eksisterende distribusjonsmodeller. Flere kunstnere engasjerer seg nå i digital kunst, der de bruker spesialbygd programvare eller AI-drevne verktøy for å produsere live AV-opplevelser, immersive installasjoner eller spillinspirerte opplevelser. Dessverre faller distribusjonen av mediekunst ofte mellom to stoler, der den ikke helt passer inn i modellen til film- eller visuell kunst, eller eksisterende distribusjon av videokunst. Boken utforsker potensialet i strategier som festivalbasert distribusjon, kommersialisering gjennom innkapsling og emulering, samt å skille eierskap fra besittelse (for eksempel NFT-er).

Prishistorikk

Lavest
157 KR
Høyest
164 KR
Gjennomsnitt
161 KR
Median
161 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Lima
Navn A New Era for the Distribution of Media Art
GTIN/EAN/ISBN 9789090369020
Kategorier Bøker