Boken "Pædagogisk vejledning" er en grundleggende ressurs for alle som ønsker å integrere teorien om veiledning i den praktiske utdanningsverdenen. Forfatter Ole Løw, med sitt omfattende overblikk over temaet, presenterer åtte distinkte former for veiledning, som inkluderer: veiledning som praksislæring og modellæring, mentoring, refleksjon over handlinger, systemisk veiledning, løsningsorientert veiledning (LØFT), mestringsorientert veiledning, narrativ veiledning, samt co-teachende pedagogisk veiledning. Hver veiledningsform blir nøye undersøkt med historisk kontekst, sentrale ideer, begreper, teorier, og relevante case-eksempler. I tillegg belyser Løw essensielle veiledningskompetanser og diskuterer viktige teoretiske og praktiske aspekter som mening, deltakelse, imitasjon, refleksjon, narrasjon, anerkjennelse og makt. Denne tredje utgaven inneholder oppdaterte perspektiver og ny innsikt som vil være av stor verdi for både studenter og praktiserende pedagoger.