Boken "Tænkende klasserum i flere læringskontekster" bygger på den suksessen som "Det tænkende klasserum – 14 praksisser til bedre læring" har hatt, og har allerede motivert tusenvis av matematikklærere til å utvikle undervisning som engasjerer og fanger elevenes interesse på en ny og spennende måte. Dette verket arbeider aktivt for å styrke elevenes evner til selvstendig tenking gjennom en didaktisk tilnærming som er anvendelig i ulike læringsmiljøer. Boken gir innsikt i hvordan man kan tilpasse undervisningen til spesifikke forhold, herunder elever med særskilte læringsvansker, en-til-en undervisning, små klassekonsentrasjoner og nettbasert opplæring. Her finner du konkrete ideer og inspirasjon for å forbedre elevenes læring, uansett hvilken kontekst de befinner seg i. Innholdet er delt inn i fem deler som tar for seg forskjellige undervisnings- og læringssituasjoner: • Læringsstøtte for elever med matematiske utfordringer • Spesielle fysiske rammer • Virtuell undervisning • Hybrid undervisning • Hjemmeundervisning. "Tænkende klasserum i flere læringskontekster" fungerer både som et supplement til praksisene presentert i "Det tænkende klasserum" og kan også leses som et fristående verk.