Hvordan skaper man en effektiv voksenundervisning? 'Voksendidaktik' er en praktisk håndbok som gir verdifulle innspill og verktøy til moderne voksendidaktisk praksis, uansett om du står overfor planlegging, gjennomføring eller evaluering av voksnes læring. Boken plasserer også de didaktiske og pedagogiske temaene i relevante teoretiske rammer. Innholdet dekker sentrale emner som didaktikk i voksenundervisningen, profesjonell kompetanse, refleksjon i undervisningen, samt utfordringer og muligheter for voksenunderviserens handlingsrom. Du vil finne nyttige perspektiver på voksnes læring, kollegial veiledning, og oppgaveveiledning, inkludert spesifikke temaer som dansk som andresprog, cooperative learning, og aksjonslæring. I tillegg adresserer boken forhold som motstand i undervisningen, kreative og innovative læringsrom, samt bruken av digitale medier og medialiseringens innvirkning på voksnes læreprosesser. Boken har bidrag fra hele 16 forfattere, alle med nåværende eller tidligere erfaring som undervisere ved høyere utdanningsinstitusjoner eller som konsulenter. Målgruppen for denne boken er alle som jobber med utdanning og undervisning av voksne.