'Vor tids retorik' gir en grundig og engasjerende innføring i den moderne retoriske teori og metode. Boken utforsker hvordan retorikken er fremtredende i dagens mediesamfunn og i samtidens mange kommunikasjonssituasjoner. Gjennom variert bruk av eksempler fra både dansk og internasjonal offentlighet, samt populærkultur, gir Jens E. Kjeldsen et klart bilde av sentrale retoriske teorier, temaer og perspektiver. Dette verket er det første på dansk som med fokus på mediesamfunnet og multimodalitet gir en omfattende oversikt over nyttige metoder for å studere retorikk i vår tid. Retorikken manifesterer seg ikke bare i taler, men også i reklamer, fotografier, film og digitale medier. 'Vor tids retorik' undersøker de unike egenskapene ved retorikk og presenterer viktig teori og begreper i feltet. Boken plasserer retorikken som en vesentlig samfunnsskapende makt, som vi kollektivt benytter for å håndtere presserende saker, bygge sosiale relasjoner og utvikle identitet.