Ingen musikere som vet hva de holder på med, ville begynt å opptre uten å først sørge for at de er i harmoni. Likevel er det i markedsføring og reklame ofte tilfelle at vi kaster oss inn i samarbeidsrelasjoner uten å gjøre en grundig forberedelse, eller som vi kaller det - 'Tuning Up'. I konteksten av markedsføring innebærer 'Tuning Up' en harmonisering av ansvar og kontroll. Å være ute av takt er imidlertid langt mer ubehagelig enn lyden av uforberedte musikere. Manglende balanse mellom ansvar og kontroll kan føre til betydelig stress, mens kontroll uten tilstrekkelig ansvar kan skape arrogante og tyranniske ledere. Når vi derimot oppnår en balanse mellom ansvar og kontroll, kan vi oppleve et flytende arbeidsmiljø hvor vi opererer på toppnivå og finner stor tilfredsstillelse i arbeidet vårt. 'Tuning Up' undersøker hvordan ansvar og kontroll forholder seg til hverandre og til kolleger, kunder og byråer. Gjennom Meikle Matrix forretningsmodell, casestudier og både bisarre og underholdende anekdoter, fungerer 'Tuning Up' som en veianviser til bedre ytelse og redusert stress, og fører oss mot et mer tilfredsstillende og meningsfylt liv.