I en tid preget av stadig skiftende virkeligheter, står begrepet 'ny virkelighet' sentralt. Denne boken utforsker hvordan det moderne mennesket ofte blir fanget mellom to ytterpunkter – det digitale og det menneskelige – og hvilke konsekvenser dette har for vår forståelse av sannhet og virkelighet. I det politiske landskapet omtales denne 'ny virkeligheten' som en post-truth (etter sannheten) æra. Under veiledning av kommunikasjonsekspert Oğuz Gükşu, bidrar en rekke fremragende forfattere til denne antologien, som undersøker hvordan den interdisiplinære tilnærmingen i humaniora gir innsikt i konstruksjonen av denne nye virkeligheten. Boken avdekker hvordan persepsjoner styres på ulike områder, som å danne offentligheten og aktuelle debatter, påvirke valg og forbrukeratferd, samt utføre handlinger i digitale rom. Den tar også for seg utviklingen av nye mentale metaforer innen filmindustrien og sosiale medier, som kan sammenlignes med krigspropaganda, og hvordan disse påvirker internasjonale diplomatiske strategier.