Hvordan formidles litteratur til barn og unge i dagens samfunn? I denne boken utforsker forfatterne ulike arenaer for litteraturformidling, inkludert folkebibliotek, barnehager, skolebibliotek, leseaksjoner, samt tidsskrifter, dataspill, sosiale medier og den bredere barnekulturen. Et sentralt tema i arbeidet er å avdekke hvordan ulike plattformer og metoder påvirker samspillet mellom de involverte i litteraturformidlingen. Tradisjonelt har bokformidling hatt klare roller og konvensjoner, men i den digitale tidsalderen er disse tradisjonene ikke like godt etablerte, noe som åpner for nye muligheter for eksperimentering. Samtidig kan dette medføre at barn i større grad får frihet til å navigere i litteraturen på egen hånd. Boken gir en grundig innsikt i det pågående paradigmeskiftet innen litteraturformidling for barn og unge. Den vil være til nytte for alle som er interessert i barn og unges forhold til litteratur, inkludert litteraturformidlere, studenter og forskere innenfor lærerutdanning, bibliotekvitenskap og litteraturstudier.