I tradisjonen til Phil Knights "Shoe Dog" kommer den utrolige, ufortalte historien om hvordan Netflix utviklet seg fra idé til selskap, alt avslørt av medstifter og første administrerende direktør, Marc Randolph. En gang var videobutikker i fysiske lokaler dominerende, med sengebøter som var vanlige, mens videostrømming var helt ukjent. I 1997, i en tid hvor bredtflytende DVD-adopsjon så ut til å være like fjern som flygende biler, fikk Randolph en enkel idé: å utnytte internett til å leie ut filmer. Dette var ikke den første – og langt fra den beste – idéen han delte med sin forretningspartner, Reed Hastings, på vei til jobb hver morgen. Det hadde vært mange bisarre forslag tidligere, som personlig tilpassede baseballbats og en sjampo-leveringstjeneste. Men Hastings ble nysgjerrig, og duoen – med Hastings som hovedinvestor og Randolph som administrerende direktør – grunnla et selskap. I dag, med over 150 millioner abonnenter, kan Netflix' suksess virke uunngåelig, men historien om hvordan det ble en av det 21. århundrets mest disruptive selskapene, er en fascinerende reise av innovasjon og risiko.