Boken 'Team' av David Allen er anerkjent som en av de beste forretningsbøkene, ifølge Google Play. Den representerer et banebrytende bidrag om hvordan man kan utnytte kraften av samarbeid for å jobbe mer effektivt i grupper. Etter at 'Getting Things Done' ble utgitt i 2001 og revolusjonerte måten vi tenker på produktivitet, er det nå klart at den mest effektive måten å videreutvikle suksessen på, er gjennom teamwork. Mange dedikerte brukere av GTD (Getting Things Done) har stilt spørsmålet om hvordan man kan få hele teamet med på laget. I 'Team' bygger Allen videre på de prinsippene som har vist seg å være så effektive for enkeltpersoner, og tilbyr dermed en ny tilnærming til arbeid i organisasjoner. Boken fremmer ikke bare effektivitet, men også en kultur som tilrettelegger for individuell utvikling og kompetanseheving. Gjennom case-studier fra noen av verdens mest suksessfulle selskaper demonstrerer 'Team' hvordan prinsippene for teamproduktivitet kan forbedre kommunikasjon og legge til rette for samarbeid på tvers av grupper.