Boken 'Tribes' av Seth Godin, som er en bestselger på både New York Times og Wall Street Journal, har vært banebrytende i redefineringen av hva det vil si å være en leder. Siden utgivelsen har denne visjonære boka hjulpet titusenvis av ledere med å forvandle en spredning av følgere til en lojal gruppe. Hvis du ønsker å samle kolleger, kunder, investorer, troende, hobbyister eller lesere rundt en idé, vil denne boken avmystifisere prosessen. Mennesker har en naturlig trang til å søke etter tribeer, enten de er religiøse, etniske, økonomiske, politiske eller musikalske. Nå som internett har eliminert barrierer knyttet til geografi, kostnad og tid, gir sosiale medier alle som ønsker å gjøre en forskjell, verktøyene til å gjøre det. Med sitt karakteristiske humoristiske preg og fortellerstil, presenterer Godin tre trinn for å bygge en stamme: ønsket om å endre ting, evnen til å samle en stamme og viljen til å lede. Hvis du tror at lederskap kun er for andre mennesker, må du tenke deg om igjen – ledere kommer i overraskende former, som for eksempel Joel Spolsky og hans internasjonale stamme av utrolig smarte individer.