Boken 'Go Woke, Go Broke' gir en dyptgående og kritisk analyse av hvordan progressive ideologier har infiltrert og forandret de største selskapene i verden, noe som truer stabiliteten i den globale økonomien og vår hverdag. Under press fra venstreorienterte aktivister har nesten alle store selskaper i USA sluttet seg til woke-politikken. I mange år har disse bedriftene kunnet tillate seg å praktisere progressiv virtuell signalering uten å frykte for å miste kunder. Nå har imidlertid situasjonen endret seg. Høyt profilerte reaksjoner mot selskaper som Anheuser-Busch, Disney og Target illustrerer at kundene svarer tilbake. Selskaper som gir etter for kravene fra venstreorienterte soialrettighetsaktivister opplever nå konsekvenser som aldri før. I 'Go Woke, Go Broke' tar den New York Times-bestsellende forfatteren og erfarne finansjournalisten Charles Gasparino leserne med inn i disse katastrofale corporate backlashene. Som en respektert finanskilde som har rapportert om finans i mer enn 30 år, har Gasparino inngående kunnskap og tilgang til insiders som gir et unikt perspektiv på den pågående kampen mellom næringsliv og aktivisme.