I løpet av det tyvende århundre muliggjorde elektronisk teknologi en eksplosiv utvikling av nye verktøy for produksjon, fremføring, distribusjon og bevaring av musikk. Den mekaniske reproduksjonen av musikk har, ironisk nok, åpnet for nye perspektiver som har bidratt til revitalisering av utøverens rolle og begrepet musikk som en prestasjon. Denne boken undersøker spørsmål omkring musikk som ikke kan settes på konvensjonell notasjon, og rapporterer om samtidsforskning og kreativ praksis, med særlig fokus på levende elektronisk musikk. Den studerer komposisjoner hvor den musikalske teksten er problematisk, det vil si ikke-eksisterende, ufullstendige, utilstrekkelig presise eller formidlet i et nicht-radisjonelt format. Dermed er kjernen i dette prosjektet en fraværende element. Gjenstandene for studiet mangler en pålitelig presis grafisk fremstilling av verket slik komponisten eller komponist-utøveren forestilte seg det. Hvordan komponerer vi, fremfører og studerer musikk som ikke lar seg lett definere?