Louis Vuitton ble grunnlagt i 1854 som et luksusmerke for læredesign, og i mange tiår var det en av verdens ledende produsenter av kofferter og tilbehør. Huset oppnådde imidlertid enestående global anerkjennelse etter lanseringen av sine første motekolleksjoner i 1998, og banet vei for høyt profilerte samarbeider med kjente kunstnere som Richard Prince, Takashi Murakami og Stephen Sprouse. Denne omfattende publikasjonen åpner med en konsis historie om merket, før den presenterer biografiske profiler av Marc Jacobs, den første kreative direktøren fra 1998 til 2014, og Nicolas Ghesquière, som leder merket i dag. Deretter utforsker boken kolleksjonene, strukturert kronologisk. Hver kolleksjon introduseres med en kort tekst som avdekker dens innflytelser og høydepunkter, og illustreres med nøye utvalgte bilder fra motevisningene. Publikasjonen viser hundrevis av spektakulære klær, detaljer, tilbehør, skjønnhetsuttrykk og scenedesign – samt de topp motemodellene som bar dem på catwalken, inkludert legender som Naomi Campbell.