I "Intersectional Tech: Black Users in Digital Gaming" undersøker Kishonna L. Gray hvordan svarte brukere navigerer i spillverdenen, sett gjennom linsen av rase, kjønn, seksualitet og (u)funksjonsevne. Boken plasserer argumentene i konteksten av samtidige, tilsynelatende urelaterte hendelser som Gamergate og Black Lives Matter-bevegelsen. Gray belyser de uunngåelige båndene som binder marginaliserte grupper til stereotype fremstillinger og begrensede narrativer i videospill. "Intersectional Tech" utforsker hvordan de flere identitetene til svarte gamere påvirker deres spillopplevelser, noen av disse identitetene er åpenbare innenfor spill, mens andre lettere kan bli skjult. Normaliseringen av hvithets- og maskulinitetsidealer i den digitale kulturen fører uunngåelig til isolasjon, ekskludering og straff av marginaliserte mennesker. Gray argumenterer for at vi også må undersøke de individuelle kampene mot fordommer, diskriminering og mikroaggresjoner innenfor større institusjonelle praksiser som opprettholder undertrykkelse. Hun belyser hvordan disse "nye" rasismene oppstår og hvordan de påvirker opplevelsen til svarte spillere.