I den andre utgaven av "Second Edition Content Design", presenterer den internasjonalt anerkjente eksperten Sarah Winters, grunnlegger av Content Design London, sammen med innholdsdesigner Rachel Edwards, en grundig innføring i hvordan man kan forbedre innholdet for både brukerne og organisasjonen. Boken gir en klar forklaring på hva innholdsdesign er, og fremhever hvordan det skiller seg fra andre skriveformer. Det gis konkrete metoder for å bruke data og evidens for å skape effektivt innhold, samt hvem som bør involveres i prosessen med innholdsproduksjon. Med en kombinasjon av virkelige og hypotetiske eksempler fungerer denne praktiske guiden som en støttende veiledning gjennom innholdsdesignprosessen, trinn for trinn. Denne andre utgaven inkluderer oppdaterte casestudier og et nytt kapittel om reiseplanlegging. Boken dekker blant annet emner som: hvorfor innholdsdesign er viktig, vitenskapen bak lesing, innholdsforskning og -oppdagelse, brukerhistorier, hvordan man kan inkludere organisasjonen i prosessen, samt selve design- og skriveprosessen. Hvert kapittel tilføyer informasjon som er essensiell for å perfeksjonere innholdsdesign, fra planlegging til ferdigstilling.