Winners Take All - The 9 Fundamental Rules of High Tech Strategy
Produktbeskrivelse
'Winners Take All' handler om å bygge et produkt og en virksomhet som oppnår suksess. Skriftlig av Tony Seba, en høyteknologisk entreprenør og foreleser ved Stanford University, er denne boken en lettfattelig guide til strategiene, verktøyene, malene og fremgangsmåtene som nylige vinnere fra Silicon Valley har benyttet for å oppnå markedslederskap. Seba, som underviser i entreprenørskap og strategisk markedsføring, har analysert vellykkede selskaper som Google, Symantec, Netflix, Apple, Craigslist og Salesforce, og sammenlignet dem med konkurrenter som Yahoo, McAfee og Sony, for å forstå hva som skiller disse selskapene fra hverandre. Han identifiserte ni enkle regler som vinnende selskaper kan følge. For å teste de ni reglene sin predictive power, publiserte forfatteren to porteføljer, og 18 måneder senere var resultatene overbevisende: 80 % av selskapene som fulgte de '9 Reglene' overgikk markedet, og porteføljen hadde en avkastning på 57 % (detaljer: www.tonyseba.com). 'Winners Take All' skiller seg ut ved å være fri for buzzwords og konsulentprat.