Boken "AI and the Art Market" er en banebrytende introduksjon til kunstmarkedet og kunstnere som ønsker å forstå og dra nytte av kunstig intelligens (AI). Den henvender seg til profesjonelle i kunstsektoren og gir en grundig og tilgjengelig innsikt i hvordan AI påvirker kunstmarkedet samt de mulige applikasjonene den har, både som forretningsverktøy og som et kreativt medium. Bokens hovedtemaer er todelte; den undersøker både hvordan AI påvirker kunstmarkedet og den stadig voksende interessen for AI-generert kunst. Et sentralt fokus er hvordan kunstmarkedets aktører, som kanskje selv er nybegynnere innen AI, kan rustes bedre til å navigere i denne nye teknologiske virkeligheten. Forfatteren adresserer viktige spørsmål som: Kan AI være en fordel for din virksomhet? Hvordan kan du best støtte kunstnere som jobber med AI, og hvilken strategi bør du ha for å selge deres verk? Hvilke risikoer bør du være oppmerksom på, og hvordan kan du skille mellom reell innovasjon og usannsynlige påstander om AI? Videre drøfter boken hvordan AI er i ferd med å omforme praksiser innen kunstmarkedet, samt hvilke kulturelle endringer vi må være forberedt på å møte i fremtiden. "AI and the Art Market" gir et balansert perspektiv på dette stadig viktigere temaet.