På slutten av 1960-tallet var IBM en av verdens mest fremtredende selskaper, med over 250 000 ansatte i 100 land. Selskapet var kjent for sine banebrytende produkter og teknologi. Thomas J. Watson Jnr., president i IBM, ønsket å heve selskapets image og engasjerte derfor noen av verdens mest respekterte designkonsulenter, som Eliot Noyes og Paul Rand. Rand var ikke bare ansvarlig for utviklingen av det ikoniske IBM-logoen og en omfattende designveiledning for selskapet, men han samlet også et enestående team av interne designere. En av designerne han plukket ut var Ken White, som sammen med John Anderson og Tom Bluhm ledet designteamet ved IBM Design Center i Boulder, Colorado. Dette teamet initierte et plakatsystem som skulle forbedre den interne kommunikasjonen og initiativene i selskapet. Plakatene ble strategisk plassert i ganger, møterom og kantiner på IBM-kampuser, og de tok for seg temaer fra oppmuntring til likestillingspolitikk til påminnelser om sikkerhetsrutiner. Gjennom dette programmet ble ikke bare internt fokus og bedriftens verdier forsterket, men også designets kraft som kommunikasjon verktøy ble tydelig demonstrert.