"Made in Asia/America" utforsker den avgjørende rollen videospill spiller i formingen av raseidentiteter mellom Asia og Amerika. Boken inneholder fjorten kritiske essays om ulike spill, fra "Death Stranding" til "Animal Crossing", samt fem rundebord med tjue asiatiske og amerikanske spillutviklere. Disse bidragene undersøker de historiske sammenvevingene mellom spill, Asia og Amerika, og avdekker hvordan spill kan gi nye perspektiver på imperialistisk vold, Rasedifferanse og samarbeid. Ved å ta avstand fra euro-sentrerte, hvite, maskuline narrativer om gaming, retter forfatterne blikket mot minoritets- og queer-opplevelser, praksiser og nyskapende akademiske metoder for å belyse den imperiale sirkulasjonen av spill. Redaktørene oppfordrer til uklare og kontekstuelle måter å forstå spill på, og tilbyr en "interaktiv" redaksjonsmetode som utvider sjangeren. Dette fremmer hybride verk som autoteori, queer of color-teori, og dialoger mellom spillutviklere og akademikere for å skape mangfoldige betydninger av spill, lek og "asiatisk Amerika".