Boken 'Made to Serve' gir en grundig og praktisk innføring i en av de viktigste trendene innen global produksjon: servitization. Dette konseptet handler om å tilføre en tjeneste-komponent som en ekstra verdi når man leverer produkter. Til tross for den klare konkurransefordelen som servitization kan gi, nøler mange produsenter med å ta steget inn i det som kan virke som et ukjent terreng. Med bidrag fra anerkjente eksperter og innovatører innen servitization, tilbyr forfatterne en omfattende guide for å navigere i denne utviklingen. I motsetning til mange andre bøker om emnet som kun fremhever fordelene ved servitization, gir Baines og Lightfoot leserne et konkret rammeverk for å vurdere muligheten for å adoptere en konkurransestrategi basert på tjenestelevering. I tillegg presenteres metoder for utforming og implementering av tjenester som kundene i økende grad forventer. Boken er forankret i praktiske eksempler og gir dermed et konkret grunnlag for å forstå hvordan man kan lykkes med å integrere tjenester i forretningsmodellen.