Making Sense of the Organization, Volume 2 av Karl E. (University of Michigan) Weick

Making Sense of the Organization, Volume 2 av Karl E. (University of Michigan) Weick

Produktbeskrivelse

«Making Sense of the Organization, Volume 2» utforsker den innflytelsesrike idéen om at organisasjoner fungerer som tolkingssystemer som kontinuerlig skanner, tolker og lærer av sine omgivelser. Boken samler et utvalg essays som presenterer en ny tilnærming til hvordan ledere tilegner seg kunnskap og handler i respons til sitt miljø, samt hvordan organisatoriske endringer skjer. Leserne vil finne en rikdom av eksempler og innsikter som strekker seg langt utover tradisjonell tenkning og kognisjon for å forklare handling. Weicks ideer ligger i forkant av vår forståelse av lederskap, team og endringsledelse. Gjennom denne boken blir leseren utfordret til å reflektere over det utfordrende konseptet usikkerhet i organisering. Gjennom rike eksempler, gripende språk og kreativ litteraturhenvisning, reintroducerer Weick sentrale ideer og temaer rundt oppmerksomhet, tolkning, handling og læring. Dette gir nye innsikter om den foranderlige karakteren av organisering. Visdommen i denne boken er både tidløs og relevant, og den oppfordrer forskere og ledere i organisasjoner til å komplisere sine perspektiver på organisering.

Prishistorikk

Lavest
449 KR
Høyest
504 KR
Gjennomsnitt
478 KR
Median
472 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Making Sense of the Organization, Volume 2 av Karl E. (University of Michigan) Weick
GTIN/EAN/ISBN 9780470742204
Kategorier Bøker