Ledere innen næringslivet besitter en betydelig makt til å påvirke samfunnet, hvordan det fungerer, rettferdigheten i samhandlingene, og i hvilken grad det har innvirkning på miljøet. Likevel anerkjenner vi sjelden ansvaret som følger med denne makten. Boken "Management as a Calling" er et utfordrende verk som tar sikte på å få fremtidens næringslivsledere til å tenke annerledes om sine karrierer, formålet med dem, og deres verdi som en kall eller yrkesvei – en vei som tjener samfunnet. Budskapet er rettet mot dagens og fremtidige studenter innenfor forretningsfaget, til ledere som ønsker å revurdere næringslivets rolle i samfunnet, samt til de som utdanner og trener disse individene. Vi står overfor store samfunnsutfordringer i dag, som miljøproblemer som klimaendringer og ødeleggelse av habitater, samt sosiale utfordringer som inntektsulikhet, arbeidsledighet, manglende levebrød, og utilstrekkelig tilgang til rimelig helsehjelp og utdanning. Løsningene på disse utfordringene må komme fra markedet, som er sammensatt av selskaper, myndigheter og ikke-statlige organisasjoner.