Manager as Coach: The New Way to Get Results av Jenny Rogers, Karen Whittleworth, Andrew Gilbert
Produktbeskrivelse
KORTLISTET FOR CMI MANAGEMENT BOOK OF THE YEAR AWARD 2013. Å være leder er en krevende oppgave. Hvordan skal man håndtere ytelse blant ansatte? Hvis man fremstår som for autoritær, kan man få et rykte på seg for å være hardhendt. På den annen side, hvis man er for vennlig, kan man bli sett på som naiv og lett å manipulere. Begge tilnærminger fører ofte til utilfredsstillende resultat. Nøkkelen til suksess er 'medarbeiderengasjement': det er den magiske ingrediensen som gjør at ansatte blir genuint investert i arbeidet sitt, noe som igjen resulterer i fremragende resultater. Dessverre oppnår få organisasjoner dette, til tross for at de alle sier de ønsker det. Coaching er den mest pålitelige metoden for å oppnå dette. I boken 'Manager as Coach' utfordrer Jenny Rogers mange av de tradisjonelle antakelsene om hva som fungerer innen ledelse og viser deg, steg for steg, hvordan du kan bli en strålende leder og oppnå fantastiske resultater. Ved å følge hennes råd kan du: * Redusere stress * Utvikle nøkkelferdigheter hos ansatte * Skape en kultur for engasjement * Forbedre bunnlinjen. 'Jenny Rogers' råd er enkelt, minneverdig, dypt pragmatisk, og alltid fokusert på resultater. Hadde bare flere ledere fulgt det!' - Tim Brooks