Managing the Unexpected av Karl E. (University of Michigan) Weick, Kathleen M. (University of Michigan) Sutcliffe
Produktbeskrivelse
Forbedre selskapets evne til å håndtere eller unngå kriser med 'Managing the Unexpected', tredje utgave. Denne grundig reviderte teksten gir en oppdatert forståelse av de banebrytende ideene som ble utforsket i de tidligere utgavene. Boken tar for seg de unike utfordringene organisasjoner har møtt de siste årene, inkludert bankkriser, svikt i etterretning, kvalitetsproblemer og andre organisatoriske uheld, ofte utløst av handlinger innen organisasjonen. Denne viktige boka fokuserer på hvorfor enkelte organisasjoner er bedre rustet til å opprettholde høy ytelse selv når de står overfor uventede endringer. Høy pålitelighetsorganisasjoner (HRO), som kommersiell luftfart, akuttmottak, flyoperasjoner på hangarskip og brannvesen, fremheves som modeller for eksepsjonell organisatorisk beredskap. Dette essensielle verket forklarer hvordan uventede hendelser utvikler seg og veileder deg i hvordan du kan forbedre din organisasjon for mer pålitelig ytelse. 'Forvent det uventede' er et sentralt tema i denne boken.