I boken Managing Up presenterer Mary Abbajay en uvurderlig guide til en av de mest essensielle myke ferdighetene for karrieresuksess. Boken handler ikke om å smigrende eller å bli likt; snarere fokuserer den på å forstå seg selv, sin sjef og hvordan man kan finne felles grunn. Ved å bygge oppriktige relasjoner med personer som har innflytelse over din karriere, skaper du et bedre arbeidsmiljø for deg selv, din sjef og organisasjonen som helhet. Boken tilbyr strategier for å utvikle disse uvurderlige forbindelsene, slik at du kan skape mer enn bare et godt forhold – du lærer å raskt vurdere situasjoner og identifisere hvilke handlinger som vil fremme din karriere. Ved å mestre kunsten å «manage up», kan du bli din egen talentforvalter og din sjefs foretrukne kandidat for nye muligheter. Med praktiske strategier og ekspertråd fra en ledelsesekspert, viser denne boken deg hvordan du kan gå fra enkel nettverksbygging til å skape betydningsfulle og varige profesjonelle forbindelser.