Bokverket 'Managing Visitor Attractions' utforsker det komplekse feltet av turistattraksjoner, som fungerer som et katalytisk fokus for utviklingen av turistinfrastruktur og tjenester. I sin tredje utgave dykker boken dypere inn i disse problemene og tilbyr både løsninger og forslag for nåtiden og framtiden. Denne reviderte og oppdaterte utgaven tar for seg viktige nye temaer som den økende tilstrømningen av besøkende, nye reisemål og attraksjoner, sosiale medier, overtourisme, miljøbevissthet, samt opplevelseseconomien. Boken inkluderer case-studier som belyser overtourisme ved naturlige attraksjoner, utvikling av nye attraksjoner i Egypt, mørk turisme i Latin-Amerika, dementivennlige attraksjoner, og hvordan sporting venues kan administreres som attraksjoner. Nye kapitler fokuserer på rollen til besøksattraksjonsledere, håndtering av sikkerhet og risiko, tematiserte attraksjoner og historiefortelling, samt digital markedsføring, blant mange andre emner. Gjennom bidrag fra eksperter på området gir denne boken et omfattende bilde av besøkende attraksjoner og deres betydning i turistnæringen.