The Construction of Public Opinion in a Digital Age
Produktbeskrivelse
Boken "The Construction of Public Opinion in a Digital Age" introduserer en ny konseptuell modell for å forstå medienes rolle i formingen av offentlig kunnskap, tro og mening, i lys av en radikalt endret kommunikasjonsinfrastruktur. Gjennom en rekke empiriske studier utført over nesten et tiår, viser Happer til en 'diskonnect' mellom neoliberal media og offentligheten, knyttet til en desillusjon med en mainstream politisk kultur som ikke har levert de samfunnsmessige resultatene som ble lovet. Når folk trekkes mot alternative digitale kilder, produseres det nye meningsfellesskap på en måte som polariserer befolkningen og begrenser mulighetene for sosial endring. Denne boken tilbyr en innovativ og sårt tiltrengt ny sosiologisk analyse, og er essensiell lesning for et tverrfaglig felt som omfatter medier, journalistikk og politikk/internasjonale relasjoner, som i stor grad har forlatt spørsmål knyttet til mediemakt og styring av offentlig opinion, samt for beslutningstakere, vitenskapsformidlere og journalister.