Behersk geometrien bak CAD, spillmotorer, GIS og mer! "Geometry for Programmers" er en praktisk bok som lærer deg matematikken bak verktøyene og bibliotekene som brukes til å lage simuleringer, 3D-utskrifter og andre modeller i den fysiske verden. Boken er ideell for utviklere som skriver kode ved hjelp av CAD-biblioteker, spillmotorer eller renderingsverktøy. Den veileder deg gjennom matematikken bak grafiske og modelleringsverktøy ved å bruke relevante eksempler og klare forklaringer, som ikke krever avansert matematisk kunnskap. Du vil lære hvordan mestring av manuell geometri kan hjelpe deg med å unngå gjentakelse i koden og til og med redusere kostnadene for skyhosting ved å skape mer effektive programruntime. Nøkkelfunksjoner inkluderer: * Snakke språket til anvendt geometri * Komponere geometriske transformasjoner økonomisk * Lage egendefinerte splines for effektiv kurve- og overflatetilpasning * Velge og implementere de riktige geometriske transformasjonene * Bruke viktige algoritmer som opererer på trekantnettverk med selvtillit.