I starten av 1900-tallet implementerte Henry Ford lean-konseptet, mens Toyota innførte TPS på 1970-tallet og Motorola igangsatte reisen mot Six Sigma kort tid etter. Siden har mange selskaper, inkludert GE, fulgt etter. I dag er Lean Six Sigma den mest anerkjente metoden for kontinuerlig forbedring, som hjelper organisasjoner med å oppnå stabile og slanke prosesser, med et mål om å redusere feilraten til en enkelt siffers tall per million produserte produkter eller leverte tjenester. Denne boken, som er resultatet av over to tiårs forskning, fokuserer på hva som skiller de vellykkede selskapene fra de som feiler i implementeringen av Lean Six Sigma. Den fungerer som en omfattende veiledning i hvordan man effektivt kan sette i gang og dra nytte av et solid Lean Six Sigma-ledelsessystem. Målgruppen for boken inkluderer ledere i toppledelse, styremedlemmer og eiere, uansett industri – fra produksjon til ulike typer tjenester. Boken er relevant for alle selskapsstørrelser, fra enkeltpersonforetak til mellomstore og store selskaper. Som en vellykket og travel leder er det avgjørende å være oppmerksom på verktøyene og metodene som kan drive virksomheten din fremover.