Markedsføringsrett i et nøtteskall av Morten Grandal, Frode Elton Haug
Produktbeskrivelse
Den tredje utgaven av "Markedsføringsrett i et nøtteskall" gir en grundig oversikt over de betydelige endringene som ble innført i markedsføringsloven den 1. oktober 2023. Boken dekker en rekke viktige emner, inkludert de nye reglene for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, samt det nye forbudet mot dørsalg. Videre gir den detaljerte retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved lovbrudd. Leserne får også innsikt i essensielle dommer relatert til ulovlige etterligninger og brudd på god forretningsskikk mellom næringsdrivende. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU er også med i oppdateringen. Boken er en uvurderlig ressurs for studenter, advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre fagfolk som har behov for en forståelse av markedets rettslige rammer, en disiplin som har stor betydning for både forbrukere og næringsliv.