Market Design av Guillaume (Baruch College City University of New York) Haeringer

Market Design av Guillaume (Baruch College City University of New York) Haeringer

Produktbeskrivelse

Boken 'Market Design' av Guillaume Haeringer gir en omfattende innføring i markedsmekanismer med fokus på samspillet mellom teori og praksis. Den dekker et bredt spekter av emner knyttet til utforming og analyse av markedssystemer, med eksempler fra eBay-auksjoner til skolevalg. I boken defineres et marked ut fra etterspørsel og tilbud, uten å spesifisere prisstrukturer eller mekanismer. Dette gir mulighet til å analysere et variert sett av situasjoner, inkludert mer utradisjonelle markeder som opptak til universiteter og organdonasjon. Gjennom denne tilnærmingen tvinges leserne til å fokusere på detaljer som ofte blir oversett. Studenter har ofte uttrykt at mikroøkonomi virker for abstrakt og frakoblet fra virkeligheten; studiet av markeddesign viser imidlertid hvordan teori kan bidra til å løse eksisterende, reelle problemer. Boken legger vekt på interaksjonen mellom teori og anvendelse, og er skrevet på en måte som gjør den så tilgjengelig som mulig, med spesiell fokus på å minimere formelle beskrivelser.

Prishistorikk

Lavest
999 KR
Høyest
1086 KR
Gjennomsnitt
1053 KR
Median
1064 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Market Design av Guillaume (Baruch College City University of New York) Haeringer
GTIN/EAN/ISBN 9780262037549
Kategorier Bøker