Marketing: A Very Short Introduction av Kenneth (University of East Anglia) Le Meunier-FitzHugh
Produktbeskrivelse
I den moderne verden er markedsføring avgjørende for suksess. Denne boka, en del av serien Very Short Introductions, gir en klar og konsis oversikt over hvordan markedsføring fungerer og hvorfor den er så viktig for dagens organisasjoner. Kenneth Le Meunier-FitzHugh utforsker hvordan markedsføring bidrar til å identifisere og imøtekomme kundenes behov, samtidig som den fungerar som en bro mellom organisasjonen og dens omgivelser. Han påpeker at markedsføringen ikke bare handler om å samle informasjon om kunder og konkurrenter, men også om å skape bevissthet rundt hva selskapet tilbyr. I lys av globaliseringens utfordringer er det nødvendig for markedsføringsstrategier å tilpasse seg kontinuerlig, for å sikre at organisasjoner fortsatt kan nå ut til potensielle kunder. Gjennom boka blir leseren introdusert til hvordan markedsføring kan gi en konkurransefordel, og hvorfor det er essensielt å være fremtidsrettet og konstant reinventere seg selv i takt med utviklingen i markedet, inkludert den økende betydningen av sosiale medier og etikk.