Marketing and Sustainability av Pia A. (Appalachian State University NC) Albinsson, Hugo (Linkoping University Sweden) Guyader, Mikael (Linkoping Univ
Produktbeskrivelse
Marketing and Sustainability gir en grundig og autoritativ oversikt over bærekraftsspørsmål og hvordan disse blir integrert i ledelse og markedsføringsteori og praksis. Boken gir leserne, spesielt innenfor ledelse og markedsføring, en dyp forståelse av bærekraftige utfordringer og hvordan de kan anvendes i forretningsvirksomhet. Gjennom eksempler fra hele verden belyses temaer som hvordan bedrifter implementerer tjenester, delingspraksis og bærekraftige forretningsmodeller for å håndtere presset om å redusere klimagassutslipp, begrensede ressurser og økt global konkurranse. Boken retter seg mot både forbruker- og bedriftsmarkeder, og ser på markedsføringspraksiser som en del av bedriftsadministrasjonen. Aktuelle forskningsområder, inkludert delingsøkonomi, blir diskutert grundig og illustrert med relevante modeller, figurer og konkrete eksempler. I tillegg er boken ledsaget av en støttende nettside for instruktører og fakultet, som gir ytterligere ressurser.