Marketing Fashion er en praktisk guide som dekker de grunnleggende prinsippene innen markedsføring, merkevarebygging og promotering. Boken tar for seg prosessen fra å lage en kundeprofil til å utvikle en sterk merkeidentitet. Den forklarer viktige konsepter og viser hvordan disse anvendes innen den globale mote- og detaljhandelsbransjen, fra haute couture til massemarkedet. I denne tredje utgaven har forfatteren oppdatert eksemplene fra et bredt spekter av mote, tekstiler og detaljhandel, med økt fokus på sosiale medier samt digitale og nye teknologier, inkludert mote i metaverset. Den reviderte teksten har også et sterkere fokus på bærekraftsspørsmål og adresserer nylige forstyrrelser i tradisjonelle markedsføringsmodeller, som degrowth. I tillegg er det inkludert flere eksempler på globale motefestivaller og merkevaresamarbeid. Boken vil være til stor interesse for studenter på bachelor- eller grunnivå, i tillegg til de som vurderer en karriere innen moteindustrien. Kapitlene omfatter temaer som markedsføringsteori, mote-markedet, forskning og planlegging, samt forståelse av kunden.