Marketing Strategy for Museums av Christina (Marketing consultant) Lister
Produktbeskrivelse
Boken "Marketing Strategy for Museums" er en praktisk håndbok for utvikling og gjennomføring av markedsføringsstrategier som støtter museenes misjoner og mål. Lister forklarer hvordan museer kan ha en strategisk og proaktiv tilnærming, og hun viser hvordan man kan ta effektive beslutninger selv med begrensede ressurser. Gjennom rike eksempler fra museer over hele verden, fremhever forfatteren markedsføring som en essensiell funksjon som har som mål å bygge gjensidige og fordelaktige relasjoner mellom museer og deres publikum – både eksisterende og nye – samtidig som relevans og levedyktighet sikres. Ved å bryte ned sentrale markedsføringsmodeller demonstrerer Lister hvordan disse kan anvendes meningsfullt i museer. Boken legger også frem en steg-for-steg rammeverk for utvikling av en museums markedsstrategi og for opprettelse av markedsføringskampanjer som kan tilpasses i størrelse. Leserne oppfordres i tillegg til å reflektere over temaer som bærekraftig markedsføring, etisk markedsføring, samt tilgjengelig og inkluderende markedsføring. "Marketing Strategy for Museums" gir en helhetlig tilnærming til markedsføring i museumskonteksten.