Marketing Theory av Jagdish N. (University of Southern California Los Angeles CA) Sheth, Atul (Texas Tech University) Parvatiyar, Can (Rutgers Busines
Produktbeskrivelse
Boken 'Marketing Theory' gir en omfattende og oppdatert fremstilling av utviklingen og den underliggende rationale for markedsføringsteorier. Markedsføring er et dynamisk fagområde som gjennomgår evolusjonære endringer over tid. I løpet av årene har mange skoler innen markedsføringsfaget beriket disiplinen, der noen av disse skolene nå kun finnes i historiebøker, mens andre har utviklet seg til moderne tenkeskoler, formet av skiftende markedsføringskonkurranser og fremveksten av digitale teknologier. 'Marketing Theory' undersøker 16 skoler av markedsføringstenkning som har oppstått, utviklet seg og dominert markedsføringsfaget i løpet av de siste hundre årene. Skrevet av et team av anerkjente eksperter, gir denne anerkjente boken grundige evalueringer av hver skole, ved å bruke en rigorøs metateoretisk ramme basert på vitenskapelige kriterier som syntaks, semantikk og pragmatikk. I denne nye, globale utvidede utgaven identifiserer 'Marketing Theory' fire nye skoler innen markedsføringstenkning som har oppstått i løpet av de siste 30 årene.