Boken 'Matematikk med mening' er en tankevekkende utforskning av matematikkfagets plass i både skole og samfunn. I denne bevisstgjøringsboken diskuterer Geir Botten hvordan matematikk påvirker våre liv, både positivt og negativt, og gir leserne innsikt i fagets betydning gjennom velvalgte eksempler. Forfatteren belyser hvordan ulike arbeidsmetoder kan reflektere både synet på faget og læringens natur. Han fremhever også hvor viktig språk, kommunikasjon og samarbeid er i læringsprosessen. Boken inneholder et rikt utvalg av ideer for å gjøre matematikk både engasjerende og meningsfylt, uansett elevenes bakgrunn eller evner. 'Matematikk med mening' er laget for alle som har interesse for matematikk og læring, inkludert lærere, lærerstudenter og foreldre. Geir Botten, som er dosent ved NTNU i Trondheim, har omfattende erfaring fra undervisning i både grunnskole og videregående skole, og han utdanner kommende lærere samt tilbyr videreutdanning for matematikklærere. Dette er den reviderte utgaven av hans tidligere verk 'Meningsfylt matematikk', hvor han bringer inn nye perspektiver og ideer for et mer meningsfylt matematikkfag.