MCFARLAND & CO INC

The Sociology of Sports

The Sociology of Sports

Produktbeskrivelse

Den tredje utgaven av 'The Sociology of Sports' presenterer en ny tilnærming til studiet av idrett, der sentrale konsepter som sosialisering, rase, etnisitet, kjønn, økonomi, religion, politikk, avvik, vold, skolestidens idrett og sportsånd blir utforsket. Boken gir en kritisk vurdering av idrettens mange fasetter, samtidig som den fremhever de positive aspektene ved sporten. Denne utgaven inneholder betydelig oppdaterte statistikker, data og informasjon, samt referanser til populærkultur og virkelige eksempler. Nytt i denne utgaven er en grundig utforskning av virkningen av flere store verdensbegivenheter som har etterlatt varige spor i idrettens verden, inkludert den globale pandemien (SARS-CoV-2, eller Covid-19) og sosiale bevegelser som Black Lives Matter og Me Too. Et annet nytt tema er 'pay for play'-bevegelsen, der universitetsidrettsutøvere krever bedre kompensasjon og, i det minste, retten til å tjene penger på sine egne navn, bilder og likheter.

Prishistorikk

Lavest
449 KR
Høyest
468 KR
Gjennomsnitt
459 KR
Median
458 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke MCFARLAND & CO INC
Navn The Sociology of Sports
GTIN/EAN/ISBN 9781476682372
Kategorier Bøker