I boken 'Poetics of the Paranormal' undersøker Kevin Chabot hvordan spøkelser har blitt fremstilt i kunst og populærkultur gjennom historien. Fra de udøde likene som preget middelalderens tradisjoner, til de gjennomsiktige formene som ble oppdaget med fotografisk film, og videre til infrarøde og thermiske bilder vi nå ser på reality-TV, har det paranormale bokstavelig talt skiftet form i løpet av århundrene. Chabot presenterer en teori om spektralitet og fremhever at det paranormale ikke er en stabil eller metafysisk kategori; i stedet er det en dynamisk og historisk betinget diskurs hvis konturer endres over tid. Forfatteren argumenterer for at ulike medier viser spøkelser på unike måter som fremhever både de spøkelsesaktige egenskapene til mediet samt de teknologiske aspektene ved spøkelset. Gjennom detaljerte analyser av åndefotografi fra 1800-tallet, skrekkfilmer, reality-TV om spøkelsesjakt og det virale fenomenet Slender Man, utforsker Chabot hvordan det paranormale både former og blir formet av mediene. Boken gir en grundig innsikt i hvordan vår forståelse av det overnaturlige har utviklet seg, og reiser spørsmål om teknologiens rolle i vår oppfatning av virkeligheten.