MCGILL-QUEEN'S UNIVERSITY PRESS

Selling Britishness

Selling Britishness

Produktbeskrivelse

Mellom 1920-tallet og utbruddet av andre verdenskrig, dominerte produkter fra Australia, Canada og New Zealand britiske butikkvinduer, aviser og kinoskjermer. Med slagord som "British to the core" for canadiske epler, "British to the backbone" for newzealandsk lam, og "All British" for australsk smør, ble det gjennomført bemerkelsesverdige, men glemte reklamekampanjer. Prime ministre, cricketspillere på turné, "lady demonstrators" og til og med bokse-kenguruer ble alle involvert i å selge produkter fra dominionene til britiske forbrukere. Disse kampanjene solgte ikke bare epler og smør, men også en britisk identitet med dominionens preg. I boken 'Selling Britishness' undersøker Felicity Barnes hvordan varemarkedsføring bidro til å forme begrepet britiskhet. Settlerne i dominionene oppfattet seg selv som britiske og markedsførte sine varer deretter. Samtidig etablerte ambisiøse reklamebyråer fra dominionene seg i London for å bringe britiske produkter, som Ovaltine, tilbake til dominionene og overbevise sine medborgere om å kjøpe britisk. Boken gir en ny vinkling på konvensjonelle nasjonalistiske fortellinger.

Prishistorikk

Lavest
399 KR
Høyest
441 KR
Gjennomsnitt
426 KR
Median
432 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke MCGILL-QUEEN'S UNIVERSITY PRESS
Navn Selling Britishness
GTIN/EAN/ISBN 9780228010562
Kategorier Bøker