Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation
Produktbeskrivelse
I "Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation" presenterer en banebrytende venturekapitalist et handlingsorientert rammeverk for gründere og ledere som ønsker å skape innovative og varige selskaper, både for vekst og samfunnsmessig gevinst. Filosofien til Milton Friedman, hvor selskaper kun eksisterer for å øke aksjonærverdien, er en saga blott. De gamle Silicon Valley-prinsippene om å "bevege seg raskt og knuse ting", minimum viable products og hyperengasjement for enhver pris må erstattes med nye prinsipper for en tid preget av ansvarlig innovasjon. I dagens samfunn kan vi ikke lengre styre virksomheter utelukkende etter vekst. Innovasjon medfører et ansvar: for å generere avkastning utover profitt og for å reetablere teknologi som en kraft for det gode i verden. Dette krever en endring i måten organisasjoner tilnærmer seg og verdsetter arbeid. En bedrifts tankesett – dens intensjon om å gjøre godt, unngå skadelige konsekvenser og innovere ansvarlig – er ikke tilstrekkelig. Dette tankesettet må støttes av en forretningsmodell, en mekanisme som ledere aktivt må bygge og tilrettelegge for.