McGraw-Hill Education

Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation

Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation

Produktbeskrivelse

I "Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation" presenterer en banebrytende venturekapitalist et handlingsorientert rammeverk for gründere og ledere som ønsker å skape innovative og varige selskaper, både for vekst og samfunnsmessig gevinst. Filosofien til Milton Friedman, hvor selskaper kun eksisterer for å øke aksjonærverdien, er en saga blott. De gamle Silicon Valley-prinsippene om å "bevege seg raskt og knuse ting", minimum viable products og hyperengasjement for enhver pris må erstattes med nye prinsipper for en tid preget av ansvarlig innovasjon. I dagens samfunn kan vi ikke lengre styre virksomheter utelukkende etter vekst. Innovasjon medfører et ansvar: for å generere avkastning utover profitt og for å reetablere teknologi som en kraft for det gode i verden. Dette krever en endring i måten organisasjoner tilnærmer seg og verdsetter arbeid. En bedrifts tankesett – dens intensjon om å gjøre godt, unngå skadelige konsekvenser og innovere ansvarlig – er ikke tilstrekkelig. Dette tankesettet må støttes av en forretningsmodell, en mekanisme som ledere aktivt må bygge og tilrettelegge for.

Prishistorikk

Lavest
294 KR
Høyest
329 KR
Gjennomsnitt
305 KR
Median
300 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke McGraw-Hill Education
Navn Intended Consequences: How to Build Market-Leading Companies with Responsible Innovation
GTIN/EAN/ISBN 9781264285495
Kategorier Bøker