I denne 19. utgaven av "International Marketing" fortsetter pionerene innen feltet, Cateora, Gilly og Graham, å sette standarden for internasjonal markedsføring. Boken tilbyr en helhetlig tilnærming til internasjonale markeder som inkluderer faktorer som historie, geografi, språk og religion, i tillegg til økonomi, noe som gir studentene en dypere forståelse av de kulturelle og miljømessige særtrekkene ved ulike nasjoner og regioner. Den dynamiske naturen til det internasjonale markedet gjenspeiles i de betydelig forbedrede og utvidede temaene i denne utgaven, som inkluderer mer enn 300 nye akademiske artikler og deres funn. Alt data, tekst, bilder og illustrasjoner er oppdatert for å være i samsvar med gjeldende standarder, noe som også inkluderer innholdet i McGraw-Hill Education’s Connect med det adaptive SmartBook. I tillegg har boken fått nye caser som beriker innholdet og diskusjonene i klassen, samtidig som de utvider studentenes kritiske tenkning. Disse casene tar for seg mange sentrale temaer og tilfører en praktisk tilnærming til teoriene presentert i boken.