Boken "Med språklige minoriteter i klassen" adresserer de utfordringene lærere møter når de underviser i et undervisningsmiljø der språklige minoriteter er til stede. Mange elever kan ha ulik mestring av undervisningsspråket, og for å sikre at alle får de beste læringsmulighetene, er det essensielt at lærere har kunnskap om andrespråkslæring. Denne boken tilbyr en omfattende oversikt over både utfordringer og muligheter i språk- og fagopplæringen i grunnskolen. Gjennom en drøfting av aktuelle tilnærminger til opplæring, støttet av norsk og internasjonal forskning, samt autentiske klasseromssituasjoner og elevhistorier, gir forfatterne et verdifullt innblikk i hvordan undervisningen kan tilrettelegges for å inkludere alle elever. I denne nye utgaven er seks av tolv kapitler nyskrevne, mens de resterende kapitlene har blitt revidert betydelig i lys av nyere forskning, erfaringsutvikling og endringer i utdanningssystemet. Boken er en viktig ressurs for alle som jobber eller ønsker å arbeide i den flerspråklige skolen, spesielt for lærere, skoleledere, skoleeiere, samt studenter innen norsk som andrespråk, flerkulturell pedagogikk og lærerutdanning.