Mediepedagogikk

Mediepedagogikk

Produktbeskrivelse

Skolen står overfor en betydelig endring i sin rolle som både kunnskapsformidler og sosialiseringsagent. I vår digitale tidsalder er mediene en uunngåelig del av unge menneskers hverdag, noe som gjør at det i dag er viktigere enn noen gang å gi dem både kunnskapsmessig og emosjonell beredskap. Boken "Mediepedagogikk" undersøker de ulike mediepedagogiske utfordringene som denne nye virkeligheten medfører. Forfatterne diskuterer teoretiske perspektiver og belyser aktuelle praktiske eksempler på problemstillinger, som for eksempel hvordan skolen kan fremme faglig nysgjerrighet hos elever som forholder seg til plattformer som Facebook, YouTube, blogger og SMS. Videre ser de på hvordan realityprogrammer som Big Brother og Paradise Hotel påvirker unge menneskers identitetsutvikling, og hva vi kan lære av den kjente bloggeren Voe når det gjelder digitale, sammensatte tekster og elevenes visuelle danning. Boken tar også for seg hvordan mediegrafi kan brukes som undervisingsmetode for å møte kravene fra en global og multikulturell samtid, samt hvordan dataspill kan øke faglig motivasjon i klasserommet. I tillegg drøftes det om testing og kontroller har påvirket læreres muligheter for pedagogisk utvikling, og hvordan vi kan opprettholde etiske normer i takt med den hurtige teknologiske utviklingen. Boken tar også en nærmere titt på hvordan mediene har håndtert sensitive saker, slik som skolemassakrene i Finland og terrorangrepet på Utøya. "Mediepedagogikk" er en viktig ressurs for studenter og fagfolk innen mediepedagogikk, pedagogikk, medievitenskap, samfunnsfag og lærerutdanning.

Prishistorikk

Lavest
297 KR
Høyest
319 KR
Gjennomsnitt
300 KR
Median
297 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Mediepedagogikk
GTIN/EAN/ISBN 9788251928328
Kategorier Bøker